Přesunout nahoru
po 8. 4. 2024, 18:30
AKA
UKP
čt 11. 4. 2024, 18:00
UKP
AKA
po 15. 4. 2024, 18:30
AKA
UKP

Předvánoční čas týmu HC UP se nesl ve znamení dobrých skutků

Listí ze stromů už nadobro opadalo, rtuť teploměrů klesá níž a níž, města se rozsvěcují světýlky a domácnosti začínají vonět vánočním cukrovím. Pohodový předvánoční čas tak přímo vybízí k rozdávání radosti a pomáhání druhým. To ví i hokejisté Univerzity Palackého, kteří se neváhali zapojit do několika dobročinných projektů. V listopadu darovali krev, podpořili Movember a na začátku prosince prodávali punč, kdy výtěžek z této akce putoval na konto olomoucké Společnosti pro ranou péči.

Prostory Transfuzního oddělení Fakultní nemocnice Olomouc už někteří hráči a členové realizačního týmu modrobílých důvěrně znají. Předseda klubu Dominik Pudelka a hráči Jan Janečko a Petr Smolka se zde nenacházeli 16. listopadu zdaleka poprvé. Krev byli darovat už i v minulých letech. Výjimku tvořili Ondřej Imrich, Mikuláš Rimmel a fotograf Daniel Klement. „Na darování jsem byl poprvé. Byl jsem trochu nervózní, ještě když mi Smolič (poz. red. Petr Smolka) řekl, že minulý rok dvakrát omdlel,“ komentuje se smíchem Rimmel. ,,Ale všechno bylo v pohodě. Personál k nám byl vstřícný a příjemný. Všechno nám dopodrobna vysvětlili. Po odběru jsme se ještě dobře najedli, panovala dobrá nálada a myslím, že jsme si to společně všichni užili. Ještě k tomu šlo o dobrou věc, takže super,“ dodal útočník, který má na svém kontě zatím pět gólů a dvě asistence.

 

Potřetí se letos hráči zapojili i do akce s názvem Movember, jež každoročně probíhá v listopadu, a která se snaží zvýšit povědomí o zdravotním stavu mužů. Především však poukazuje na nemoci jako je rakovina varlat a rakovina prostaty. Mimo toho, že si hokejisté hájící barvy olomoucké univerzity nechali narůst kníry, osvětě ohledně této problematiky byly věnovány i dva domácí zápasy. Návštěvníci dostali symbolické papírové knírky a část vstupného šla na podporu organizace Movember Foundation CZ. Hlavním prostředkem pomoci se však stala facebooková stránka týmu, kde byla zveřejněna fotka, jež po celý měsíc sbírala “lajky“. Jejich celkový počet poté znamenal částku, kterou jednotliví hráči či členové realizačního týmu přispějí už zmiňované nadaci. ,,Do Movemberu jsme se zapojili pro dobrou věc. Zúčastnili jsme se už poněkolikáté a připojila se většina týmu. Na zápasy se udělaly knírky a my vybrali peníze,“ říká Pavel Skopal. Na konto nadace nakonec putovalo 2 676 Kč. ,,Hlavní myšlenka je pomoct těm, kteří to potřebují. I když to není nějaká obrovská suma, do podobných projektů se snažíme zapojovat,“ doplnil dvaadvacetiletý útočník.

 

Se začátkem adventu vyrazili 2. prosince na vánoční trhy v Olomouci také hráči a členové realizačního týmu HC UP. Spolu s Univerzitou Palackého a Ústavem experimentální botaniky Akademie věd České republiky prodávali na stánku Dobré místo pro život punč. Akce probíhala celý den, s úsměvem od ucha k uchu rozdával modrobílý tým radost od 18 do 22 hodin. V ten samý podvečer se také odehrál zápas proti VUT Cavaliers Brno, který domácí hráči zvládli, a na punčování přišli výhru 6:0 oslavit.,,Ve stánku i před ním vládla výborná atmosféra. Punč se prodával do poslední minuty a nebýt 22. hodiny, kdy byl oficiální konec akce, tak by se prodávalo dál,“ hodnotí večer útočník Lukáš Horváth, jenž byl ve stánku od 21 hodin. Pro Společnost pro ranou péči, která pomáhá rodinám, v nichž se narodilo dítě s postižením, se vybrala částka 53 812 Kč.

 

HC Univerzita Palackého podpořila několik dobročinných projektů, protože zapomínat na ty, kteří naši pomoc potřebují, by se nemělo. ,,S hokejisty se dobročinných akcí účastníme každoročně. Nejsou to totiž jenom tvrďáci na ledě, ale i kluci s dobrým srdcem. Letošní akce se nám povedly na jedničku, zájem ze strany hráčů mě potěšil. Dokonce s iniciativou ohledně Movemberu – dát na Facebook fotku a kolik bude lajků, tolik se přispěje – přišli sami od sebe,“ spokojeně uzavírá marketingová manažerka Nika Tótová.

 

Foto: archiv HCUP
Text: Vendula Holková

Generální mediální partner
Hlavní mediální partner
Mediální partneři