Grafika, marketing, sociální sítě, fotografování, hokej. Student Managmentu stavebnictví na VUT v Brně a nový přírůstek do off-ice týmu Cavaliers Martin Horváth už v životě vyzkoušel ledacos. Přestože o svém budoucím povolání dosud nemá jasno a nechává si otevřené všechny možnosti, u brněnského klubu se mu naskytla výborná příležitost spojit své dvě vášně v jednu. „Kavalírům jsem chtěl pomáhat už dlouho. Když Dan Jochman přišel s tím, že bych mohl týmu pomoct s grafikou, nebylo co řešit,“ přiblížil Horváth.
Jak
dlouho už se věnujete marketingu?
Před
čtyřmi roky jsem vstoupil do univerzitního spolku v názvem BEST. Díky tomu
jsem se jako markeťák zapojoval do různých menších i větších akcí, kterých
postupem času přibývalo. Následně jsem se zapojil také do meziuniverzitního
spolku, který spojuje všechny univerzity.
Která
z akcí, na kterých jste spolupracoval, pro vás byla nejzajímavější?
Nejraději
vzpomínám na plesy VUT, které jsem pomáhal organizovat. Staral jsem se o
marketing, sociální sítě, grafiku a poslední ročník jsem měl možnost i
moderoval. Bylo pěkné pracovat na události, která se připravuje skoro rok a na
konci vidět vyprodané celé výstaviště.
Co
pro vás bylo na moderování nejobtížnější?
Když
jsem si uvědomil, že za pár sekund jdu na pódium. Text jsme měli připravený
dopředu, ale byl napsaný v češtině a já ho nestihl celý přeložit do
slovenštiny. V proslovu bylo navíc hodně technických výrazů, které jsem si
přímo při moderování musel překládat. Prvních pár minut bylo nejtěžších, potom se
to už jen zlepšovalo.
Jaké
máte další praktické zkušenosti s marketingem?
Spolupracoval
jsem například na oslavě 17. listopadu na náměstí Svobody, na které se podíleli
studenti ze všech brněnských univerzit. Zastával jsem funkci manažera
marketingu. Měl jsem pod sebou tým, který pracoval na grafice, článcích a
spravoval sociální sítě. Koordinoval jsem jejich práci a chodil na schůzky se
zástupci brněnských univerzit.
Do
patnácti let jste hrál hokej. Spojil jste už před kavalíry marketing nebo
grafiku se svojí dřívější zálibou?
K hokeji
jsem se vrátil, když se v Bratislavě hrálo mistrovství světa, ale nebylo
to v rámci marketingu ani grafiky. Jako dobrovolník jsem zastával funkci
asistenta produkčního Fun zone.
Co
funkce zahrnovala?
Produkční
měl na starosti celou Fun zone, aby fungovala, byl zajištěný program a všichni
byli spokojení. Pod sebou měl nějaké brigádníky, které jsem pomáhal koordinovat.
Také jsem oslovoval partnery, jestli něco nepotřebují, nebo se třeba staral o
zázemí kapel. Zezačátku jsme navíc kolem zóny stavěli oplocení, na kterých
visely bannery. Potom přišla vichřice a reklamy potrhala, tak jsme je rychle
sundávali a dva dny na to je zase věšeli zpět. (smích)
Jak
jste se dostal ke grafice?
S grafikou
jsem začal ve chvíli, kdy táta potřeboval vytvořit bannery a reklamní věci pro
svoji zahradnickou firmu. Nejdřív jsem jen do fotek vkládal texty, to byly
úplné začátky. Potom jsem vstoupil do spolku BEST a stal se markeťákem na EBECu.
Jelikož pozice zahrnovala i grafiku a já k sobě nikoho nesehnal, musel jsem ji
udělat. Potom jsem pomáhal na další akci mimo Brno a tímhle způsobem jsem se
začal postupně učit.
Takže
jste byl samouk, nikdo vám nepomáhal?
Některé
věci jsem pochytil například na školení, kde starší členové dávali zpětné vazby
těm mladším. Díky nim jsem se naučil pracovat v programech a nedělat
technické chyby.
Čemu
byste se chtěl věnovat do budoucna?
Ještě nevím, co chci dělat. Studuji Managment stavebnictví. Obor jsem si vybral proto, že byl nejvíc otevřený a nechtěl jsem se ještě profilovat. Může to skončit tak, že půjdu za rodiči do firmy, možná dostanu nějakou nabídku ve stavebnictví, nebo se mi podaří uchytit jako markeťák, evenťák, grafik…Vše je zatím otevřené.
Klára Stráská