V posledních letech zájem o univerzitní hokej roste. Je to dáno hlavně kvalitní propagací i profesionálnějšímu pojetí celé ligy. Tým HC UPOL Olomouc se o své fanoušky stará na instagramu velmi kvalitně i během doby, kdy se samotná liga nehraje. Stojí za tím také velká práce, což sama ví marketingová manažerka Nika Tótová, která je za profil zodpovědná.
Váš profil HC UPOL se poslední dobou stal velice kvalitním. Kolik za touto prací stojí lidí?
Celkově za touto prací na všech sociálních sítích stojí šest osob. Grafické příspěvky zpravidla vytvářejí naši týmoví grafici, kteří jsou na svoji práci dva. Samozřejmě se i já snažím pomoci a pár jsem jich vytvořila sama. Většinou je to ale práce jejich, do které se jim nechci příliš plést.
Dále tu máme trojlístek našich fotografů. Jsem velmi hrdá, že zveřejňované fotografie ze zápasů jsou focené našimi fotografy a jsou tak skutečně naše.
Poslední, kdo zbývá jsem pak já. Jsem takový člen týmu, který vše pouští do světa, snaží se vymýšlet, co se skutečně našim fanouškům ukáže na sociálních sítích a celkově se tomu snažím dávat řád. Myslím, že náš tým funguje skvěle a jsem za něj velmi šťastná.
Profil sleduje přes 1700 uživatelů. Jaké je číslo, kterého byste chtěli v budoucnu dosáhnout?
Konkrétní představu o čísle, kterého bychom chtěli dosáhnout, nemáme. Mé přání je, aby to číslo i nadále rostlo a nám se rozrůstala skupina fanoušků. Za každého nového fanouška, který nás začne sledovat, jsme rádi a je to pro nás znamení, že to děláme dobře.
Snažíte se propagovat univerzitní hokej. V poslední době se to skutečně začalo dařit a zájem o univerzitní hokejovou ligu roste. Jak tuto práci narušila pandemie covidu-19?
Příspěvky ze zápasů sbíraly vždy nejvíce lajků. Ať už to byly výsledky, výherní fotografie nebo zápasové fotky. Byly to zkrátka naše nejsledovanější příspěvky. Bohužel, v době koronavirové zápasy nejsou. Snažíme se tedy náš obsah přizpůsobit této situaci. Často je to velmi těžké, ale bojujeme. Na naší instagramové stránce přidáváme různé vzpomínkové obrázky na hokej, citáty a mnoho dalších.
„Snažíme se tedy náš obsah přizpůsobit této situaci. Často je to velmi těžké, ale snažíme se přidat příspěvek minimálně jednou týdně." - Nika Tótová
V první vlně pandemie jsme přidávali například příspěvky, ve kterých jsme se snažili o propojení našich hráčů s fanoušky. Snažili jsme se našim fanouškům ukázat, co hráči dělají v této době, která hokeji úplně neprospívá. Přidávali jsme třeba příspěvky našich hokejistů, kteří jsou v první linii a snaží se tak co nejvíce pomáhat, když nemohou hrát hokej. Cíl je v této nelehké době jasný a jednoznačný: neusnout na vavřínech a stále bavit naše fanoušky.
Existuje nějaký recept na zviditelnění instagramového profilu? Pokud ano, jak se snažíte konkrétně vy docílit co největší sledovanosti?
Recept na zviditelnění instagramového profilu podle mého názoru není, nebo jsem ho do této chvíle hledala špatně (směje se). Jednoznačné ale je, že profil nesmí být neaktivní. Snažíme se, abychom každý týden zveřejnili minimálně jeden post. Pokud se zadaří a máme jich více, tím je to samozřejmě lepší. Píše se, že by profil měl zveřejňovat tři příspěvky za týden. Čím je daný příspěvek zajímavější, tím je větší pravděpodobnost, že se dostane do výběrů a narazí na něj více osob. Hlavně se snažíme o to, aby náš profil byl stále aktivní a tím rostla jeho sledovanost.
Kolik času vám týdně zabere práce s tímto profilem? Musíte například jezdit s hráči na každé utkání?
Když začne sezóna, tak je to určitě náročnější. Kolik času to ale zabere? To nedokážu odhadnout. Je to práce, která mě naplňuje a čas strávený vytvářením příspěvku nebo ostatních činností s tím spojené beru jako oddych. S hráči na zápasy nejezdím, protože musím, ale proto, že mě to zkrátka baví. Musím říct, že se mi daří být na každém zápase, jak domácím, tak i venkovním. Pro fanoušky na instagramu je to rozhodně zajímavější, než kdybych nějaký zápas vynechala. Čas strávený s hráči je navíc fajn a vždy se na to moc těším.
„S hráči na zápasy nejezdím, protože musím, ale proto, že mě to zkrátka baví." - Nika Tótová
Co na instagramovém profilu @hcupololomouc vnímáte oproti ostatním profilům jiných hokejových týmů jako plus?
Každý hokejový profil je něčím specifický a originální. Konkrétně u nás žádné plus nevidím. Možná snad jen, že v době první vlny pandemie koronaviru jsme jako první hokejový tým dali našemu logu roušky a byli jsme tak inspirací pro další hokejové týmy. To nám udělalo opravdu velkou radost.
A co naopak musíte ještě doladit?
Vždy se něco najde. Při vytváření „feedu“ a „instastories“ se inspiruji u jiných profilů, jako např. týmů z NHL, inline hokejových týmů, nebo týmů české hokejové ligy. Snažím se sbírat inspiraci také u profilů, které se sportem nemají nic společného. Jejich příspěvky se dají mnohdy krásně přenést do hokejového prostředí. Pokud bych ale měla vypíchnout jeden konkrétní profil, podle kterého se snažím inspirovat, pak je to hokejový tým HC Sparty Praha. Jejich instagramový profil považuji za velmi kvalitní.
Autor: Kazimír Svoboda