Přesunout nahoru
po 15. 4. 2024, 18:30
AKA
UKP

Medvědi myslí zeleně aneb Jak se staví HC MUNI k ekologii?

Brněnským hráčům z HC MUNI je kromě univerzitní modré blízká také zelená barva. Ekologie je pro ně společenskou prioritou. Jak tým podporuje zodpovědnější chování, popisuje jeho manažer Andrej Vandlik.

Zelená je barva lesa a přírody. A proto je ekologické myšlení, které tato barva symbolizuje, blízké i brněnským medvědům. "Náš pohled na zelené fungování patří mezi klíčové hodnoty, které náš tým zastává," říká manažer týmu Andrej Vandlik. "Dlouhodobě se snažíme o udržitelnost a šetrnost ve všech ohledech, kde je to možné v rámci našich sil a možností. Uvědomujeme si i jistou míru veřejné zodpovědnosti a možnosti o těchto věcech mluvit s hráči, fanoušky a všemi, kterým není toto významné téma úplně ukradené." doplňuje.

Je jen málo způsobů, jak se chovat ekologicky přímo na ledě. "Kluci fakt s puky z recyklovaného papíru netrénují," směje se Andrej. To ale neznamená, že by se hráči nezapojovali do nejrůznějších akcí a projektů, které HC MUNI v boji za lepší chování k naší přírodě pořádá. Klíčem není prvoplánově zapůsobit líbivým gestem, ale stavět se k výzvě ochrany přírody dlouhodobě zodpovědně. Hráči jsou i podle Vandlika důležitou součástí a aktivity zbytku týmu nejen že oceňují, ale aktivně je podporují a tím jim přidávají na váze. "Všichni se snažíme společně hledat řešení, která jsou praktická a zároveň udržitelná."

Hokej i za 100 let

Aby se mohl hrát hokej i za 100 let. Tak zní nejen přání všech fanoušků tohoto sportu, ale i podtitul jedné z akcí, kterou brněnský tým z Masaryčky do budoucna plánuje. Tým chce vysadit v Brně a jeho okolí tisíc stromů stromů. O akci, která čeká na zlepšení pandemie, už jsme dokonce jednou psali.

To ale není jediná snaha pomoct naší přírodě, některé věci tým dělá už nyní. "Mezi naše aktivity bych zařadil například spolupráci s bezobalovým obchodem, který nám dává šampón pro hráče nebo merch s certifikací GOTS (Global Organic Textile Standard) jehož koupí fanoušci podporují lokální výrobu," vysvětluje Andrej Vandlik.Motivace je jasná. "Cílem je, aby po nás zůstalo něco. co má smysl. Život na vysoké škole je často krátký a relativně rychlý. Je to často o zábavě, studentském životě a řešení vlastní budoucnosti. Proto jsme začali pracovat na konceptu udržitelných řešení," uzavírá Andrej.

Generální mediální partner
Hlavní mediální partner
Mediální partneři