Přesunout nahoru
po 28. 10. 2024, 18:30
UKP
VUT
po 28. 10. 2024, 19:00
UHK
VŠE
po 28. 10. 2024, 19:30
BDB
BOO
čt 31. 10. 2024, 20:30
MUNI
NWU
po 4. 11. 2024, 19:00
RUP
ENG
út 5. 11. 2024, 19:00
NWU
BOO
st 6. 11. 2024, 18:00
BDB
UHK
st 6. 11. 2024, 20:00
VUT
AKA
čt 7. 11. 2024, 17:30
CZU
ENG
čt 7. 11. 2024, 20:30
UKP
VŠE
so 9. 11. 2024, 13:00
MUNI
RUP
po 11. 11. 2024, 19:00
UHK
VUT
po 11. 11. 2024, 20:30
BOO
VŠE
st 13. 11. 2024, 18:30
UKP
BOO
st 13. 11. 2024, 19:00
AKA
NWU
čt 14. 11. 2024, 20:30
MUNI
ENG
so 16. 11. 2024, 18:30
CZU
RUP
po 18. 11. 2024, 18:45
NWU
UKP
po 18. 11. 2024, 19:00
RUP
BDB
út 19. 11. 2024, 20:30
VŠE
UHK
st 20. 11. 2024, 20:00
VUT
BOO
st 20. 11. 2024, 20:15
ENG
MUNI
so 23. 11. 2024, 18:30
CZU
AKA
po 25. 11. 2024, 18:30
UKP
ENG
po 25. 11. 2024, 19:00
UHK
AKA
po 25. 11. 2024, 19:00
RUP
MUNI
po 25. 11. 2024, 19:15
BOO
NWU
po 25. 11. 2024, 19:30
BDB
VUT
st 27. 11. 2024, 19:30
MUNI
UHK
st 27. 11. 2024, 20:00
VUT
RUP
čt 28. 11. 2024, 18:00
NWU
BDB
so 30. 11. 2024, 18:30
CZU
VŠE
po 2. 12. 2024, 19:00
UHK
BDB
po 2. 12. 2024, 19:00
ENG
AKA
po 2. 12. 2024, 20:30
BOO
UKP
st 4. 12. 2024, 18:00
NWU
VUT
st 4. 12. 2024, 19:30
MUNI
VŠE
so 7. 12. 2024, 18:30
CZU
BOO
po 9. 12. 2024, 19:30
BDB
RUP
út 10. 12. 2024, 19:00
AKA
VUT
út 10. 12. 2024, 20:30
VŠE
ENG
st 11. 12. 2024, 18:00
NWU
UHK
st 11. 12. 2024, 19:00
BDB
ENG
st 11. 12. 2024, 19:30
MUNI
BOO
st 11. 12. 2024, 20:15
UKP
CZU
pá 13. 12. 2024, 20:30
VŠE
BDB
po 16. 12. 2024, 19:00
UHK
UKP
po 16. 12. 2024, 19:00
RUP
CZU
st 18. 12. 2024, 19:45
ENG
CZU

Marketing jako šestý hráč. Hokejový klub funguje jako jeden velký tým, to, co vidíme na ledě, je jen jeho malá část

Nespočet fanoušků rádo navštěvuje hokejové zápasy. Někteří chodí na hokej kvůli hře samotné, podporují svůj klub při utkáních. Někdo si na stadion prostě přijde užít skvělou atmosféru, kterou zápasy nabízejí. Ovšem mnoho z řad fanoušků nemá ani ponětí, co všechno je za potřebí ke správnému chodu klubu.

Na ledě sice odvádí práci samotní hráči, ale bez realizačního týmu by klub jen těžko fungoval

Za tím, aby klub správně fungoval, stojí členové realizačního týmu od manažerů, redaktorů, fotografů, trenérů, zdravotníků, fyzioterapeutů až po samotné hráče. Tak jako má každý hráč na ledě své postavení obránce, útočníka nebo brankáře, kdy má každý z nich v zápase daný úkol, stejně tak mají rozdělenou práci jednotliví členové realizačního týmu.

Důležitá je také propagace týmu potřebná k získání nových sponzorů a partnerů i rozšíření o povědomí klubu veřejnosti. Komunikaci se sponzory a finanční záležitosti, jako jsou příspěvky nebo výdaje klubu, má na starost generální manažer týmu Dominik Pudelka. Tím ale jeho práce ani zdaleka nekončí. Dále pro hráče zajišťuje ledovou plochu k trénování i na samotná utkání.

Úkolem sportovního manažera Jána Kršiaka je zařizování záležitostí okolo zápasů. Jde jak o komunikaci s ostatními týmy, tak i starost o hráče na ledě i mimo něj. Trenéři, zdravotníci a fyzioterapeuti se starají o fyzickou připravenost hráčů od kondice a techniky, až po jejich zdravotní stránku.

Propagace klubu je jeden velký koloběh. Bez jednotlivých částí by nefungoval, tak jak má.

Sociální sítě jsou v dnešní době jedním z nejlepších míst pro propagaci jakéhokoli projektu a produktu. Jiné to není ani v případě hokejového univerzitního celku. Ale za jedním takovým „postem na netu nebo na sockách“ stojí více práce, než se může na první pohled zdát. Propagaci klubu má na starost celý marketingový tým. Skupina redaktorů a fotografů přináší informace z hokejového prostředí i za pomocí textu, fotek či sestřihů videí ze zápasů. Pro fanoušky tak přiblíží dění nejen na zápasech, ale i jiných akcí klubu.

„Takový redaktor má za úkol informovat veřejnost o dění klubu. Nejen o zápasech, ale i o akcích mimo led. Konkrétně to znamená, že píšeme různé typy článků, hlavně report a rozhovory. Také se aktivně účastníme zápasů, charitativních událostí a ostatních akcí týmu. Kromě toho děláme i pozápasové rozhovory,“ popsala novinářskou práci jedna z redaktorů Alena Ryšavá. Práce redaktorky je jí velmi blízká. U hokeje vyrostla díky mladšímu bratrovi. „Na mé práci mám ráda kontakt se sportem. Nyní se mu profesně věnuji, nejen jako redaktorka, nejen u univerzitního týmu. Na univerzitním hokeji mě nejvíce baví, že mohu během studia prezentovat podílení se na dobrovolnickém projektu na akademické úrovni. Také máme super kolektiv od realizačního týmu až po kluky,“ doplnila.

Grafici mají za úkol vytvářet vizuálně uspokojivý materiál, jenž zvedne úroveň sociálních sítí a sportovních webů klubu. V současné době získávají grafici větší roli, jelikož je o jejich výsledný produkt nejen na poli sportovního marketingu větší a větší zájem.

Na „koloběh“ marketingového týmu dohlíží jediná osoba

Za celý marketingový tým zodpovídá marketingová specialistka a výkonná asistentka Nika Tótová. Její náplní práce je delegovat celý marketingový tým a občas i hráče, hlídat deadliny, zodpovídat se univerzitní lize za dodržování marketingových požadavků. Dále pořádá různé marketingové akce pod záštitou Univerzity Palackého nebo mimo ni.

Nika v klubu pracuje už čtvrtým rokem. Její pozici předcházelo rozhodnutí zkusit výzvu a přihlásit se na danou pozici. Vzhledem k tomu, kolik práce denně musí odvést se nabízí otázka, jak to všechno stíhá. „Za ty roky jsem se už naučila pracovat efektivně a práci si naplánovat. Takže je to různé, jednou mi to zabere tři hodiny, někdy jenom hodinu, záleží“, reagovala na dotaz.

Covid chod klubu rozhodně neulehčuje

Covidová pandemie se nevyhnula ani hokejovému prostředí. Nika tuto situaci popsala ze svého pohledu: „Covid nám vstoupil do života stejně jako všem. Hokejový svět pandemie zasáhla hodně. Museli jsme úplně změnit přístup a reagovat tak na nově vzniklou situaci. Z reálného off-line světa jsme museli přejít do toho online a zabavit fanoušky na sítích. Situace bohužel dál trvá, nyní se hokej hraje, ale vnímám třeba i to, že nám kvůli aktuálním opatřením nechodí na zápas zdaleka tolik lidí jako dříve.“

Práce realizačního týmu je opravdu různorodá a každý jeho člen na ni má svůj podíl. Stejné je to i v zápase. Za výsledky vždy odpovídá celý tým.

Autor: Klára Ottová 

Generální partner
Hlavní partneři
Oboroví partneři
Partneři
Mediální partneři