Nespočet fanoušků rádo navštěvuje hokejové zápasy. Někteří chodí na hokej kvůli hře samotné, podporují svůj klub při utkáních. Někdo si na stadion prostě přijde užít skvělou atmosféru, kterou zápasy nabízejí. Ovšem mnoho z řad fanoušků nemá ani ponětí, co všechno je za potřebí ke správnému chodu klubu.
Na ledě sice odvádí práci samotní hráči, ale bez realizačního týmu by klub jen těžko fungoval
Za tím, aby klub správně fungoval, stojí členové realizačního týmu od manažerů, redaktorů, fotografů, trenérů, zdravotníků, fyzioterapeutů až po samotné hráče. Tak jako má každý hráč na ledě své postavení obránce, útočníka nebo brankáře, kdy má každý z nich v zápase daný úkol, stejně tak mají rozdělenou práci jednotliví členové realizačního týmu.
Důležitá je také propagace týmu potřebná k získání nových sponzorů a partnerů i rozšíření o povědomí klubu veřejnosti. Komunikaci se sponzory a finanční záležitosti, jako jsou příspěvky nebo výdaje klubu, má na starost generální manažer týmu Dominik Pudelka. Tím ale jeho práce ani zdaleka nekončí. Dále pro hráče zajišťuje ledovou plochu k trénování i na samotná utkání.
Úkolem sportovního manažera Jána Kršiaka je zařizování záležitostí okolo zápasů. Jde jak o komunikaci s ostatními týmy, tak i starost o hráče na ledě i mimo něj. Trenéři, zdravotníci a fyzioterapeuti se starají o fyzickou připravenost hráčů od kondice a techniky, až po jejich zdravotní stránku.
Propagace klubu je jeden velký koloběh. Bez jednotlivých částí by nefungoval, tak jak má.
Sociální sítě jsou v dnešní době jedním z nejlepších míst pro propagaci jakéhokoli projektu a produktu. Jiné to není ani v případě hokejového univerzitního celku. Ale za jedním takovým „postem na netu nebo na sockách“ stojí více práce, než se může na první pohled zdát. Propagaci klubu má na starost celý marketingový tým. Skupina redaktorů a fotografů přináší informace z hokejového prostředí i za pomocí textu, fotek či sestřihů videí ze zápasů. Pro fanoušky tak přiblíží dění nejen na zápasech, ale i jiných akcí klubu.
„Takový redaktor má za úkol informovat veřejnost o dění klubu. Nejen o zápasech, ale i o akcích mimo led. Konkrétně to znamená, že píšeme různé typy článků, hlavně report a rozhovory. Také se aktivně účastníme zápasů, charitativních událostí a ostatních akcí týmu. Kromě toho děláme i pozápasové rozhovory,“ popsala novinářskou práci jedna z redaktorů Alena Ryšavá. Práce redaktorky je jí velmi blízká. U hokeje vyrostla díky mladšímu bratrovi. „Na mé práci mám ráda kontakt se sportem. Nyní se mu profesně věnuji, nejen jako redaktorka, nejen u univerzitního týmu. Na univerzitním hokeji mě nejvíce baví, že mohu během studia prezentovat podílení se na dobrovolnickém projektu na akademické úrovni. Také máme super kolektiv od realizačního týmu až po kluky,“ doplnila.
Grafici mají za úkol vytvářet vizuálně uspokojivý materiál, jenž zvedne úroveň sociálních sítí a sportovních webů klubu. V současné době získávají grafici větší roli, jelikož je o jejich výsledný produkt nejen na poli sportovního marketingu větší a větší zájem.
Na „koloběh“ marketingového týmu dohlíží jediná osoba
Za celý marketingový tým zodpovídá marketingová specialistka a výkonná asistentka Nika Tótová. Její náplní práce je delegovat celý marketingový tým a občas i hráče, hlídat deadliny, zodpovídat se univerzitní lize za dodržování marketingových požadavků. Dále pořádá různé marketingové akce pod záštitou Univerzity Palackého nebo mimo ni.
Nika v klubu pracuje už čtvrtým rokem. Její pozici předcházelo rozhodnutí zkusit výzvu a přihlásit se na danou pozici. Vzhledem k tomu, kolik práce denně musí odvést se nabízí otázka, jak to všechno stíhá. „Za ty roky jsem se už naučila pracovat efektivně a práci si naplánovat. Takže je to různé, jednou mi to zabere tři hodiny, někdy jenom hodinu, záleží“, reagovala na dotaz.
Covid chod klubu rozhodně neulehčuje
Covidová pandemie se nevyhnula ani hokejovému prostředí. Nika tuto situaci popsala ze svého pohledu: „Covid nám vstoupil do života stejně jako všem. Hokejový svět pandemie zasáhla hodně. Museli jsme úplně změnit přístup a reagovat tak na nově vzniklou situaci. Z reálného off-line světa jsme museli přejít do toho online a zabavit fanoušky na sítích. Situace bohužel dál trvá, nyní se hokej hraje, ale vnímám třeba i to, že nám kvůli aktuálním opatřením nechodí na zápas zdaleka tolik lidí jako dříve.“
Práce realizačního týmu je opravdu různorodá a každý jeho člen na ni má svůj podíl. Stejné je to i v zápase. Za výsledky vždy odpovídá celý tým.
Autor: Klára Ottová