Přesunout nahoru
po 8. 4. 2024, 18:30
AKA
UKP
čt 11. 4. 2024, 18:00
UKP
AKA
po 15. 4. 2024, 18:30
AKA
UKP

Mým hlavním cílem je pak dostat HC UP do povědomí širší veřejnosti, říká marketingový manažer Jakub Labounek

Nová sezóna přinesla změny v off-ice týmu olomouckého univerzitního celku. Jakub Labounek, který se staral v minulých sezónách o vizuální stránku týmu, se stal marketingovým manažerem HC UP.

Jakube, jak ses dostal k hokeji, respektive jaký k němu máš vztah?

Hokej jsem začal tak nějak poznávat kolem svých deseti let, kdy jsem začal v televizi sledovat hokejové mistrovství světa. Následně jsem se se dostal i ke sledování NHL a hra mě strašně chytla. Z toho, že jsem se na hokej koukal jen televizi, byl následující krok podívat se na nějaký hokej i osobně. Prvním zápasem, který jsem navštívil bylo utkání HC Olomouc s Mladou Boleslaví, kdy oba celky postoupily do extraligy.

Dalším zlomovým momentem bylo Mistrovství světa v hokeji 2015, kdy jsem byl nejmladším dobrovolníkem na celém šampionátu. Doteď nevím, jak jsem se tam dostal, protože jsem nesplňoval ani požadavek na věk (v tu dobu mi nebylo ještě 18 let). Potom už to šlo všechno strašně rychle. Návštěva New Yorku kvůli NHL, následně zápasy KHL, Tipsport Extraligy, Euro Hockey Tour a další šampionáty v hokeji.

Ačkoliv jsem sám hokej nikdy nehrál, tak díky grafice jsem se dostal hned do několika klubů a dneska tak dělám práci, která mě baví.

Jedním z klubů, ve kterém působíš je právě HC UP, co těm do univerzitního týmu přivedlo? 

Při začátku studia na Přírodovědecké fakultě, jsem na sociálních sítích zahlédl, že HC UP hledá grafika. Na inzerát jsem tehdy poslal zprávu s portfoliem, následně mě kontaktoval Dominik Pudelka, abychom si dali schůzku a už to bylo. 

V oblasti grafiky jsi nebyl v té době žádný nováček, prošel jsi si středoškolským vzděláním na Střední škole polygrafické v Olomouci.

Zatímco mnoho mých přátel mělo problém vybrat si střední školu, tak já měl vybráno už od šesté třídy na základní škole. Už v té době mě totiž strašně bavilo tvořit návrhy nějakých pozvánek a dalších drobností.

Tu dobu jsem ještě hrál florbal a věděl jsem, že na Polygrafce není moc kluků, takže se dostanu na všechny středoškolské florbalové turnaje. Plán vyšel! Studium mě velice bavilo, účastnil jsem se několik grafických soutěží, které se mi podařilo vyhrát a už jsem věděl, že tudy vede má cesta.

Co vlastně dělá takový grafik univerzitního týmu? Jak vypadá tvá práce? Kde sbíráš inspiraci, kam chodíš pro nápady a jak je realizuješ?

No…. to je docela vtipné. Nejvíce nápadů vždy dostanu, když jsem ve sprše nebo se snažím usnout či, jak všichni víme, nejlepší nápady vznikají u piva.

U mě není nic neobvyklého, že dorazím „společensky unaven“ a stejně jdu tvořit, to, co mě pár hodin zpět napadlo, bez ohledu na to, kolik je hodin.

Kromě týmu HC UP se grafice věnuješ i v HC Olomouc. Je to jiné než v univerzitním týmu? Pokud ano, v čem přesně?

Jiné to je určitě. Drtivou většinu času strávím právě u HC Olomouc. Letos jsem dostal velký prostor, pro realizaci svých myšlenek, za což jsem neskutečně rád a od této sezóny mám strašně velká očekávání.

Co mě třeba naposledy potěšilo, tak ohlasy na dres. Minulou sezonu se mi podařilo navrhnout dresy tak, že na ně byly od fanoušků pozitivní reakce, a proto se v nich odehraje i letošní ročník.

Zároveň také zmíním, že se mi podařilo prosadit zveřejňování memes, které mají na sítích úspěch.

Jsi zakladatel firmy Studio/lab. Na co se firma zaměřuje? Jaké máte zakázky?

Zaměřujeme se na kompletní polygrafii. Grafika, fotografie, tisk/potisk. Během lockdownů jsem přemýšlel, co bude do budoucna, a i když v tu dobu mnoho podnikatelů začalo krachovat kvůli pandemii, tak jsem se rozhodl, že to zkusím. Nečekal jsem, že se to tak rychle rozjede. Z malé pracovny doma jsem musel začít hledat prostory a řešit nákup dalších strojů na potisk. Po čtyřech měsících zařizování nového studia, které zprvu vypadalo, že je až moc velké, řeším problém opět s prostory, že už nyní zde není k hnutí.

Co se týká zakázek, tak největší zakázky nyní dělají sportovní kluby, kterým vytváříme merchandising, sezónní grafiku a podobně. Ovšem v jarním období, kdy se nehrají soutěže, tak největší zakázky tvoří svatby a školy.

Letos jsi ses stal v univerzitním týmu marketingovým manažerem, jak k tomu došlo? 

To jsem si tak jel autem, když mi zavolal Dominik Pudelka, jestli bych nechtěl převzít pozici marketingového manažera s tím, že by mi zůstala i grafika. Chvilku jsem zaváhal, protože jsem měl před státnicemi, do toho jsem měl hodně zakázek a nevěděl jsem, jestli je ještě prostor na tohle. Naštěstí mám v životě štěstí na lidi, na které se mohu spolehnout a díky nim se to dá všechno zvládat.

Jsme na začátku sezóny, co od tymu očekáváš? Jaké mas cíle a jak konkrétně chceš ty sám mužstvo posunout a býti mu přínosem? 

Před sezónou a po TRY OUTU jsem měl vysoké ambice. Ovšem po výsledku z poháru, nepovedeném vstupu do ligy a výkonech soupeřů jsem si uvědomil, že to bude velice náročný ročník, hlavně pro hráče. I tak mám vnitřně dobrý pocit a věřím klukům, že předvedou v sezoně skvělý výkon.

Jedním z cílů, které si osobně dávám, je dostat co nejvíce lidí na zápasy v Olomouci! Jelikož v Olomouci je jen jedna ledová plocha, tak musíme stále hrát v Uničově. Ovšem letos bychom měli odehrát dvě utkání přímo v univerzitní městě a následně jeden zápas v Rýmařově v rámci Winter Classic. Mým hlavním cílem je pak dostat HC UP do povědomí širší veřejnosti. 

Autor: Alena Ryšavá 

Generální mediální partner
Hlavní mediální partner
Mediální partneři