Přesunout nahoru
po 19. 2. 2024, 19:30
BDB
RUP
út 20. 2. 2024, 19:00
AKA
UKP
st 21. 2. 2024, 19:30
MUNI
NWU
st 21. 2. 2024, 19:45
ENG
VUT
po 26. 2. 2024, 19:00
RUP
UKP
st 28. 2. 2024, 18:00
NWU
RUP
st 28. 2. 2024, 19:30
MUNI
BOO
st 28. 2. 2024, 20:00
VUT
BDB
čt 29. 2. 2024, 19:00
ENG
AKA
po 4. 3. 2024, 19:00
RUP
NWU
po 4. 3. 2024, 19:30
BDB
BOO
út 5. 3. 2024, 19:00
UKP
ENG
st 6. 3. 2024, 19:00
AKA
VUT
čt 7. 3. 2024, 18:00
BOO
MUNI

Univerzitní ligu vnímám jako mladý projekt, který má do budoucna šanci stát se populárním, říká nový člen marketingového týmu HC UP, Jakub Škoda

V off-ice týmu olomouckého univerzitního celku přibylo pro letošní sezónu mnoho nových členů. Jedním z nich je i Jakub Škoda, který zastává pozici asistenta marketingového manažera a zároveň spravuje sociální sítě klubu. „Můj příchod do klubu souvisel s nově nabytou pozici Jakuba Labounka, při svém nástupu mě Kuba poprosil, zda bych mu mohl pomáhat s věcmi, co by při zápasech nestíhal, například jde právě o sociální sítě."

Jakube, jak jsi se dostal do hokejového prostředí, respektive, kdo nebo co tě dovedl(o) k hokeji? 

K hokeji jako takovému mě jako malého fanouška dovedl můj táta, se kterým jsme od roku 2013 pravidelně navštěvovali zápasy olomoucké Mory. V roce 2021 pro mě tak bylo obrovskou ctí stát se součástí tohoto klubu.

Svou „off-ice kariéru" jsi spojil s extraligovou Olomouci. Jaká je náplň práce v tomto klubu. 

V HC Olomouc působím na oddělení marketingu, do kterého si mě z redakce přivedl na stáž marketingový manažer klubu Simon Vejtasa, za což jsem mu opravdu velmi vděčný, protože mi předal a stále předává spoustu užitečných rad z praxe a každodenního života v marketingovém světě. V klubu mám odpovědnost zejména za spravováním sociálních sítí dále také pomáhám s komunikací či kde je zrovna potřeba, během zápasu je to také organizování přestávkových programů pro naše fanoušky. 

Co tě přivedlo k univerzitnímu tymu? A jakou plníš pozici v HC UP.  Co tato pozice obnáší? 

K týmu mě přivedl příchod Kuby Labounka, který mě při svém nástupu do pozice marketingového manažera poprosil, zda bych mu s některými věci nechtěl pomoci. Působím tedy jako jeho asistent. Má pozice plní činnosti, které by sám například během zápasu nestíhal, což jsou třeba právě sociální sítě. 


Škoda hraje důležitou roli v marketingu olomouckého extraligového týmu. (Foto: Daniel Klement)

Sezona teprve začala, za námi jsou úvodní tři kola. Jak zatím vnímáš projekt Univerzitní ligy?

Univerzitní ligu vnímám jako mladý projekt, který má do budoucna šanci stát se populárním i v České republice.

Kdybys měl srovnat extraligové zápasy a utkání Univerzitní ligy – nikoli po hokejové stránce, ale po stránce off-ice a marketingu – co se liší a co je naopak stejné? 

Odpověď je asi jednoduchá v extralize pracujeme s mnohem větším počtem fanoušků, a to všech věkových kategorii to je ten největší rozdíl. U univerzitního hokeje není tak velká fanouškovská základna a věková kategorie fanoušků je něco okolo 20 let. Jedna věc je u všech sportů stejná a to ta, že dokáže lidi spojit.

V čem si myslíš, že je tvůj hlavni přínos pro tým. Čím bys chtěl HC UP obohatit?

Myslím si, že je to fakt, že s Kubou Labounkem tvoříme již několik měsíců fungující dvojici v extraligové Olomouci a rozumíme si, jak po stránce osobní, tak i pracovní. Dále jsou to také zkušenosti nabyté současným působením v HC Olomouc. Jak říkal Kuba ve svém rozhovoru, tak je to hlavně to dostat HCUP do podvědomí Olomoučanů.


Jakub Škoda má jako z cílů dostat HC UP do povědomí Olomoučanů. (Foto: Josef Polehňa)

Stále jsi studentem střední školy, plánuješ po maturitě zamířit na Univerzitu Palackého, popřípadě chtěl by ses kariérně realizovat ve stejném směru, kterému se věnuješ nyní – hokej a marketing?

Ano, stále studuji střední školu, a o to víc si vážím již nabytých zkušeností. Působení v HC Olomouc mi ukázalo, co od svého kariérního i osobního života chci. Marketing se pro mě stal náplní karierního života. Baví mě komunikace s lidmi, jak fanoušky, tak mými kolegy, kteří jsou kolem mě absolutně fantastičtí. Takže odpověď zní rozhodně ano, marketing a zejména ten sportovní je to, co bych chtěl i v budoucnu dělat a zdokonalovat se v něm.

Na otázku, zda bych chtěl ji po střední na UPOL je zatím těžké odpověď, do konce středoškolského studií mi zbývá ještě přes dva a půl roku, takže se za tu dobu může ještě spousta věcí změnit, pokud však budu tou dobou stále v Olomouci tak si myslím že šance chtít studovat na UPOL bude velká.


„Sportovní marketing bych chtěl dělat i do budoucna, pokud zůstanu v Olomouci, nad studiem na UPOLu bych rozhodně uvažoval," řekl Škoda (Foto: Daniel Klement)

Autor: Alena Ryšavá

Úvodní foto: Josef Polehňa

Generální mediální partner
Hlavní mediální partner
Mediální partneři